onsdag 11 maj 2011

Allmän kunskapstörst


Jag tycker synd om mina barn..

De har inte fått samma kunskap med sig som andra barn. Deras mamma är totalt okunnig om saker som man borde veta. De får antagligen läsa ett antal extra högskolepoäng för att komma ikapp övriga människors allmänkunskap.
Ta exemplet träd, om jag går i skogen kan jag skilja på  gran och tall - thats it! Jo, jag vet hur en JULgran ser ut oxå! Med andra ord : 3 olika trädarter kan jag föra vidare kunskapsmässigt till mina barn.

Fåglar är även det ett mycket  svagt kunskapsområde för mig. Höna, tupp, kyckling, struts, pingvin och skata är ungefär de jag kan namnge och peka ut... Dessutom vet jag ju iofs att tuppen säger : Kuckeliku!

Vintergatans planeter...oj, kan väl några men vet inte i vilken ordning de kommer..

Svampar, blommor, mossor, bär och allt annat som växer i skogen är i mina ögon typ, skogsgrejer.

MEN jag är däremot en hejare på att prata strunt, ha inne en snus rålänge, har rätt bra bibelkunskap och kan duscha tokfort!!

Alltid något...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar