söndag 29 maj 2011

Snus



Nikotinfri i två dagar!


Ja, jag vet ...det är ingenting egentligen. Kom igen om ett år eller två och snacka om att du slutat - typ..
Men man måste ju börja nånstans eller hur? Det konstiga är att den här gången (oja, jag har försökt förut) mår jag inte illa fysiskt..ont i huvet, magen och sånt..Kanske min kropp är redo nu? Hmm, den som lever får se..

Jag försöker att tänka som så att " kanske jag tar en snus ikväll eller kanske imorgon - jag får se" 
Tror att det funkar bäst för mig ,att tänka att jag aldrig mer får ta en snus gör det hela totalt outhärdligt.. 

Tänk vad mycket pengar jag kan lägga på annat strunt istället...ska jag vara ärlig så är jag inte rädd för att 
få cancer eller nått av nikotinet. Egentligen älskar jag snus - det är en optimal drog för mig!! Nä, jag slutar för att det är dyrt . Jag vill inte ge de rika tobaksföretagens ledare ÄNNU mer pengar i sina feta plånböcker. Att jag dessutom har en kass inkomst gör inte valet alltför svårt... nåja , jag ångar vidare ..  får väl se om jag är snusfri imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar