fredag 20 maj 2011

Kulturnatta


Jag ser inte fram emot helgen...

På lördag är det kulturnatta här i stan. Ett jättetrevligt inslag i den gråa vardagen MEN för oss tonårsföräldrar är det en tuff kväll.  Nu ska inte min lilla ängel besöka festligheterna i år pga olika anledningar. OM kalaset ska besökas får det bli i sällskap med hennes stenåldersgamla, tråkiga, sura, orättvisa,gnälliga tjatkärring till mamma!!!

Förra året besökte jag eventet och blev både bedrövad och ledsen. Fulla tonåringar och ännu värre -  fulla föräldrar!!!! Jag lovar och svär att jag ALDRIG skulle ragla runt full som en kastrull  på kulturnatta.
VARFÖR  skulle jag?? Vad  tänker en del med? Kan man hålla sig nykter eller??? 
Att lämna över ansvaret om sina barn på andra verkar vara en inte alltför ovanlig företeelse tyvärr.. men om jag så ska dräpa mig på kuppen så GER JAG INTE UPP!!! 

Ska jag var ärlig så hoppas jag att det SPÖREGNAR imorgon så att man kan vara hemma med gott samvete och sen hoppas jag att tonårsfasonerna slutar snart för det är inte kul att agera plit i mitt eget hem....




1 kommentar: