söndag 8 maj 2011

Telemarketing


Jag erkänner - jag är en surtant..

Men här ska ni få ett tips - ring INTE till mig och försök att sälja något!!  Ja, jag är fullt medveten om att jag själv jobbat med telefonförsäljning men jag kan lova att jag ALDRIG:

  • Ringde upp företagare och sa deras namn 400 gånger. Så irriterande, du (telefonförsäljare) känner inte mig och jag får absolut ingen "vikänsla" bara för att du upprepar mitt förnamn ideligen..

  • Frågade den jag ringde hur den mådde. Varför ska jag fråga det? Det jag ville var att sälja och inte höra hur den ev. blivande kunden hade det. När någon stackars säljare ringer och det slinker ur ett  - Hur är det? så förvandlas jag till MEDUZA!!  Ursäkta mig idiot men det har du inte ett piss med att göra! PUNKT..

  • Pratade och pratade och pratade utan att andas så att kunden inte hade en promilles chans att svara på 10 min. Presentera dig och vad du vill sälja så jag kan säga NEJ TACK och lägga på så fort som möjligt..
Såja, nu ska surtanten fixa lite käk , gå ut i den underbara solen igen  och grunna på elaka repliker till nästa säljare som ringer och frågar hur jag mår ..CIAO

2 kommentarer:

  1. SMS- marketing måste om möjligt vara ÄNNU mer irriterande. Jag kan berätta att jag snokade reda på telefonnumret till 118 800:s VDs privata mobiltelefon.
    Jag skickade honom ett lagom drygt - lite sarkastiskt och en gnutta roligt sms med det underliggande budskapet:
    'Jag vill FAN inte ha mer reklam-sms och jag kommer att fortsätta att trakassera DIG med sms tills detta upphör'
    Vips så upphörde det! Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Här är en surtant till.... Bella: FANTASTISKT...:)

    SvaraRadera