torsdag 5 maj 2011

Mustascher


Jag älskar min underbara dotter!

Låt mig uttrycka mig som så att, hon är inte den vassaste kniven i lådan mellan varven. De ögonblicken hon visar den talangen genererar alltid hjärtliga skratt. Ett sådant ögonblick har hänt idag.

Jag skulle gå till affären och handla och bad henne att följa med mig , vilket hon gjorde. Väl inne i affären får hon köra kundvagnen och jag läser handlingslistan. Att handla med min favorithöna kan bli dyrt eftersom hon hittar allt mellan himmel och jord som vi bara behöver. Fick mer eller mindre slita henne från 20 kronors lådan där hon hade hittat en sån söt liten läslampa som man kan ha under täcket på natten när man vill tjuvläsa..SUCK..

När vi så äntligen kom fram till kassan och hon ska köpa ett tuggummi så hänger det en ask  bredvid med pins för "mustaschkampen". Hon frågar - Mamma kan vi inte köpa en mustasch? Näe, säger jag . Nu har vi handlat en massa annat så nu får det räcka. Hon frågar då - Men varför säljer man mustacher? Jag svarar att det är för att stödja kampen mot prostatacancer ,varpå ungen utbrister - Mäh, ofta man kan ha cancer i en mustasch!!! Gissa om de två kassörskorna och favorithönans  mamma brölade ut i ett gapskratt?!  - Men hallå, om man får cancer i mustachen kan man väl bara raka bort den? Jag bara skrattar så tårarna rinner och får inte luft för att förklara... 

Så NU mina vänner ska jag sätta mig med min dotter och ha en genomgång av prostatacancerns vara eller icke vara...

2 kommentarer:

  1. Hahah fick ett gott skratt när jag läste detta:)

    SvaraRadera
  2. Tårarna bara sprutar.....hon påminner om min lillasyster...:))

    SvaraRadera