torsdag 30 december 2010

Shopping.


Sista gången på stan för i år - Halleluja!! Tog en kombinerad promenad och nyårsinhandling på stan idag.

Jag började med att besöka en videobutik för att hyra en film att mysa till på nyårsafton med barnen. Jahaja, vilka filmer har dom sett tro?? Det slutade med att jag promenerade därifrån med 4 filmer - någon av dem ska väl funka?! Annars ser jag väl dem själv...

Anhalt två blev systembolaget. Slog till och köpte TVÅ flaskor vin...måste kanske förtydliga mig med att de innehåller 375ml vardera..OM nu andan faller på så finns det numera vin så det räcker och blir över i min kyl.

Tredje uppdraget för dagen blev att inhandla en födelsedagspresent till min syster, vad det blev tänker jag inte tala om. Man vet aldrig om hon är och tjuvläser här.

Det som egentligen var den största anledningen till min stadsvisit var att inhandla Khom Loys. Men fanns det att frambringa tro??? ICKE!!! Men som tur var fick jag skjuts upp till Ersboda handelsområde och där fanns de minsann!!!!  Synd bara att det bara fanns lådor med 10pack kvar.. nåja bättre det än inga!!  Det blir till att fira rejält framöver så de går åt!!

Nyårsaftonen blir en lugn tilldragelse med god mat, video och sällskapsspel med mina underbara barn. Kan det bli ett bättre slut på det här året??  Tror inte det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar