fredag 10 december 2010

Nobelfesten


Vad är det för speciellt med nobelfesten? Att sitta bänkad framför teven och titta på en fest man inte är bjuden till?? Vad är väl en bal på slottet? Härmed tillkännages att jag är  jury och domare och har utsett mina egna alternativa pristagare.

Nobelpriset i fysik går till Ellenor Stenberg. Att hon fortfarande lever och har en kroppslig fysik trots att hon cyklar omkull , gör illa sig allt som oftast och fastnar i flaggstångssnören  är ett mirakel om något.

Nobelpriset i kemi går till Eva Abrahamsson. Hon är en hejare på att blanda etanolgroggar och ska under kommande året lära mig hur man dricker när man är magopererad.

Nobelpriset i medicin går till storasyster Gun. Min och hela familjens egna husdoktor som kan ALLT om barnafödande och sjukdomar.Att hon dessutom gör hembesök vid behov och har ständig telefonjour är en service utöver det vanliga  Den enda bristen hon besitter när det gäller medicin är att diagnostisera benbrott.

Nobelpriset i litteratur går till  Peter Sköld.Nu är han är iofs den enda jag känner som gett ut ett gäng böcker, men noga då? Sedan är det väl med hans böcker som den riktiga nobelpristagaren i litteratur. Är det någon som läser  hans böcker ?

Nobels fredspris ger jag mig själv. Att skipa fred i landet Brännlund/Sandberg som bebos av två tonåringar är en stor bedrift.

Nobelmiddagen blir en lunch enbart för jury och domare och på menyn står valfri barnmatsburk.

2 kommentarer: