söndag 19 december 2010

Jag vill oxå...


Jag älskar mina barn - tro inget annat! Men ibland blir jag bara så trött på att alltid ge allt och i bästa fall få ett leende tillbaka. Som nyopererad trodde jag i mitt enfald att kanske få liiiiiite hjälp men ack vad jag bedrog mig. Som mamma till en fjortis är och förblir man en satans serviceinrättning.

Jag unnade mig en ny och för mig dyr mascara ( 255 kr) . Gissa vem som använder den?? Gissa om jag blir tokig?? Min makeupborste för 150 kr används av samma person TROTS att jag sagt NEJ!!!!  Ögonbryns och ögonskuggekakor som tappas i golvet och återlämnas trasiga får mig att vilja ge bort mitt barn på blocket. Var någonstans i min uppfostran gjorde jag fel?? Att någon gång emellanåt tänka på någon annan än sig själv och INSE att jorden inte kretsar omkring en borde inte vara så svårt.

Min dotter har samma mobilmärke som mig och anser att om hennes batteri är slut kan hon ta mitt!? Nämen vad bra då, jag kanske oxå har en mobil av ett syfte?? När problemet lyfts till ytan får jag hålla för öronen så att jag inte får tinnitus av de högljudda och egoistiska svadorna som yr .

Det är väl fan att man ska måsta gömma sina egna grejer i sitt eget hem?? Köper man hem något som man är rädd om eller vill använda om några dagar så är det det enda sättet för att vara säker på att det finns kvar!

Bläääääääääääääääääh för att alltid ställa upp, fixa, finnas till hands och bara vara tacksam! Hoppas att tomten ger mig något som ingen annan har användning av så jag får ha det ifred!! 

Håller tummarna och hoppas att det ska gå över snart för några fler barn det blir det ALDRIG!!!!

Mvh en SKITsur fjortisförälder.

6 kommentarer:

  1. Tror att du får använda min julklapp alldeles sjläv! Men för säkerhetsskull för man vet ju aldrig iofs... Göm den ;)

    SvaraRadera
  2. Men sätt gränser...barn blir inte såhär av sig själv..

    SvaraRadera
  3. I min värld är ett NEJ en gräns. Synd att du väljer att vara anonym för jag byter gärna tankar och ideer om hur det är att vara tonårsförälder , om du nu har egna vill säga..=) PUSS

    SvaraRadera
  4. Fipplade bort min första kommentar....nerkortad version: ALLA tonårsföräldrar LUGN....Det är vetenskapligt bevisat att den del av hjärnan som förstår det med ANSVAR och KONSEKVENSER helt enkelt inte är färdigkopplat förrän vid 20-års åldern.....Stå ut minera grejerna med färgbomber.....:)

    SvaraRadera
  5. Jag gömde det jag va rädd om för min lilla egoist som idag är så mån om sin mamma, stå ut ett tag till.....typ 5 år kram yvonne B

    SvaraRadera