lördag 25 december 2010

Juldagen.


Juldagen är här! Julaftonen var trevlig med god mat och familjen.

Mellandagsrea?? I helsicke heller!!! Att frivilligt trängas med tusen andra människor för att inhandla något som jag inte ens behöver lockar inte det minsta. Mellandagsrean hoppar jag över - i år igen. Är fullt övertygad om att det finns  andra galningarsom mer än gärna trängs i svettiga vinterjackor ståendes i kö läääääänge. Handlarna får nog sina fickor fulla ännu en gång.

Juldagen har jag tillbringat i soffan med en värmedyna på magen - tokförkyld. Men å andra sidan är det lite mysigt att bara vara och titta på gamla filmer på tv. Mat finns i kylen så jag behöver inte sticka ut näsan genom dörren.

Det enda orosmomentet i min kropp nu är att det kliar så in i norden. Kliar i fingrarna att plocka bort allt jultjafs!! Jag blir tokless tokfort på julpynt...men antar att man måste vänta några dagar till. Men på tjugondaknut kan jag lova att allt är nedstuvat i kartonger på vinden för länge sedan.

Nu ska här fortsättas att mysas med värmedynan!

1 kommentar: