tisdag 21 december 2010

Fixa och dona


Man borde göra om hemma.. När man tillbringar mycket tid hemma så ser man allt man vill göra om. Byta ut möbler, mattor och gardiner. Jag skulle kunna kasta ut allt och in med nytt!! Nu tillåter inte min ekonomi det men det vore underbart..

Att fixa och dona är kul men jag gör väl kanske inte som man ska alla gånger. För några jular sedan så exploderade mina julstjärnor efter att jag hade mekat lite med elkablarna till dem...

Spegelväggar som var så poppis för ett antal år sedan kunde vara lite meckiga att få upp. MEN man kan spika upp dem!  Tro mig, done it! Synd bara för nästa hyresgäst som hade en vägg som såg ut som en schweizerost när speglarna plockades ner.

Efter min senaste thailandsresa hade jag med mig några lampor som behövde göras om. Kontakter som skulle bytas - lätt tänkte jag! Men..som tur var fick jag besök samtidigt som jag börjat greja med dem. Besöket fixade det på ett kick och i efterhand så var det nog bra.

 Min hyresvärd brukar säga  - Anna, du är medveten om att du bor i ett trähus som kan brinna ner på ett kick!! Undras vad han menar med det??Undrar om det beror på den där gången när mitt kök var alldeles nymålat och jag glömde några ljus som satt på vägen? Mäh.. det gick skitbra att måla över det som hade blivit lite "brännskadat". Däremot är det en lucka i köket som fortfarande har spår efter värmeljuseldning, tror att man kan täcka det med tippex.

Tror att jag ska vänta med heminredningen  och griljera en julskinka istället - för det brukar funka varje gång!


1 kommentar: