onsdag 29 december 2010

Nya ord!


Yippie, ÄNTLIGEN har vi fått de årliga nya svenska orden!!!  Listan för  2010 innehåller 30 nya ord som man kan svänga sig med.

Som vanligt är det några av orden man nog mycket tveksamt kommer att använda sig av.

Några exempel:
Kalkstenssångare, tydligen en  ny fågelart.  Och, har fullt sjå med att stå ut med de förbaskade skatorna!
Kalsongbombare, en terrorist som ertappats med byxorna nere?? Näe, men med en bomb i kallingarna.
Guldsot, sjuklig girighet som vi nog tyvärr inte sett för sista gången..
Inaskad, ja det handlar om de stackarna som inte tog sig hem efter Islands vulkanutbrott.

Däremot hittade jag ett mycket bra ord som jag hoppas få använda mig av många gånger framöver.
KOLDIOXIDNEUTRALT  VIN. Lägg det ordet på minnet mina vänner. För nu kan man förena nytta med nöje. Det är ett vin som produceras och distribueras på ett sätt som motverkar ett alltför stort koldioxidutsläpp!!

Halleluja!!  Nu väntar jag bara på lanseringen av koldioxidneutralt snus så är jag inte bara en miljökämpe utan har dessutom roligt under tiden!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar