onsdag 22 december 2010


Nu kan man läsa överallt " Det ska du undvika på julbordet för att inte gå upp i vikt". Men hallå - kan man få unna sig under julhelgen i alla fall??  Fy fasen för att fira jul och bara äta det nyttigaste och kanske hoppa över det man faktiskt älskar. Nä, ät det du gillar och var glad - banta kan man göra alla annan tid på året!

Att varje sekund och minut tänka på vikten och utseendet gör vilken människa som helst till en sur bitter skata! Samma sak gäller klädseln på jul. Man behöver kanske inte strutta runt i pyjamas på julafton men å andra sidan - om det nu är det som känns mysigast så STRUTTA PÅ!!! Mig gör det absolut ingenting. Att köpa på sig något i klädväg som man sen aldrig kommer att använda är helt värdelöst!  En pyjamas använder man mer frekvent ..=)

Jul och nyår har så lätt att bli pekpinnar om vad man ska och inte. En sak kan jag säga från hjärtat - Jag skulle inte vilja fira jul med Anna Skipper. Jul för mig är familjen , mat och klappar till barnen. Hörde på radion att julhandeln spår nya rekord i år igen - vansinnigt!! Undras hur många klappar som redan på julaftonskvällen annonseras ut på tradera eller blocket?

Nu har jag den stora turen att komma till dukat julbord hos mamman och pappan. Det jag ska fixa är en sallad - mao ingen julstress för mig. Sen har jag en förmåga att vara ute i tid med det mesta - gillar att ha kontroll på läget! Klapparna är fixade sen länge så det hänger inte heller över mig.

Man kan med andra ord säga som så - ingen julstress för min del (inte i år heller).

Låt julhelgen bli kramar och omsorg om varandra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar