tisdag 30 augusti 2011

Hemtrevligt



Hur gamla barn har jag egentligen?

Innan mina barn kom hade jag duk på bordet och en mysig matta under. Jag insåg rätt snabbt att det inte var någon klok ide eftersom de så småningom satt vid bordet och slabbade. Tvätta mattor och dukar är ju inte det roligaste man kan sysselsätta sig med direkt. Så matta och dukar förpassades till förråd och källare.

-Men lugn bara lugn Anna, tänkte jag. Om några få år så kan du ha det så mysigt i köket igen. ACK vad jag bedrog mig!!  TROTS bordstabletter på bordsduken så spills och smulas det som aldrig förr, utanför bordtabletten. Matta under bordet får bli den dag de flyttat hemifrån och tas bort när de hälsar på

Det konstiga är det att min äldsta (17 år) slabbar mer än en normalslabbande treåring. Dessutom kan ha inte äta en macka utan att hälften , i form av smulor befinner sig överallt!! Ska det bres en macka så är det smör, smulor och ev påläggsrester på alla möjliga köksytor. Kokas det nudlar så hittar man matrester både här och där. 
Diska efter sig verkar vara lika svårt som att tvätta. - Mamma, var har du tvättmedlet och hur öppnar man luckan??? Efter åtskilliga "kurser" i "hur man använder en tvättmaskin" verkar han obildbar.

Är jag en curlingmamma eller kan han ha fel på finmotoriken tro???





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar