torsdag 1 september 2011

Hastighetsbegränsningar


Alla vet att man inte får köra hur fort man vill...

MEN får man köra hur sakta man vill??  Anledningen till min trafikfråga angående hastighet är denna: 

Igår kväll när jag tog en promenad så var det två sk raggarbilar som segade sig fram på gatan. Utan att överdriva alltför mycket så kunde jag ha gått om dem. Alla som vet hur jag ser ut vet även att mina ben inte är speciellt långa och min kondition långt ifrån på elitnivå. En parkerad bil hade kört fortare än dem!!

Varför i helsicke måste raggarbilar köra så sakta? Har de inte råd att tanka? Går de inte fortare än 20? Är det förklädda epatraktorer? Kan de inte läsa hastighetsskyltar? Tycker de att det är roligt att reta sina medtrafikanter? Har de hastighetsskräck? Har de omvänd fartblindhet? Har deras myggjagare fastnat under gaspedalen? 

Som vän av ordning skulle jag bli väldans glad om någon kunde svara mig så jag inte behöver gå runt ovetande. 

TACK på förhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar