tisdag 20 september 2011

Modelejon



Jag har observerat en sak under mina promenader.


När jag ska ut och gå sätter jag upp håret i en FUL tofs, tar på en sunkig t-shirt, sköna mjukisbyxor och numera mina easytones. Inte speciellt chic måste jag erkänna. Dessutom måste snuset vara på plats!

Jag möter naturligtvis andra på vägen och inte alltför sällan andra kvinnor som även dem är ute och promenixar.

MEN de ser inte ut som jag?! Iofs har de gympadojjor på fötterna med det är oxå den enda gemensamma nämnaren. Tokfriserade, nylagd make, en liten jacka med tillhörande halsduk och tighta jeans . Hur bär de sig åt? 

Jag svettas som en gris under mina promenader vilket skulle innebära att sminket skulle halka ner på kinderna. Halsduken skulle man kunna vrida ur och jeansen skulle vara svåra att ta av. Dessutom flåsar jag som en blåsbälg medan de kan prata i sina handsfree ( antagligen med sina lika tjusiga väninnor) utan problem..

När jag kommer hem är det duschen som gäller. Börjar mer och mer fundera på om jag verkligen är kvinna. Man skulle kanske ta klackeskorna  på idag när jag ska ut och gå?? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar