tisdag 6 september 2011

God Morgon


Ännu en tjatmorgon på ÖK.

Kl är nu 8.20 och min lilla höna sitter fortfarande och plattar sitt hår framför spegeln på sitt rum....suck...trots att det regnar ute och frisyren kommer att vara som ett råttbo innan hon hunnit fram till skolan. Sen så kommer antagligen sminket att behöva bättras på oxå för att inte tala om hur blöt hon kommer att bli i sina "inte för dagen så praktiska kläder".

Första lektionen i klass 9 börjar NU...

Oj, nu skulle det visst borstas tänder - iofs bra men liiiiiite väl sent påtänkt.

HUR ska man göra för att få henne att förstå att man måste kliva upp i tid , gå is äng i normal tid och framför allt planera sin tid? Att vara ute i sista minuten har blivit hennes signum och något som får mitt kontrollbehov att se rött!!  Ska jag använda mig av gummiklubba på kvällarna? 

Blääääääää för att tjata på kvällarna att NU ska man gå i säng. Trodde att treåringar var svåra att natta, men det är ingenting att söva ett litet barn jämfört med att tjata halsbenet av sig nu.
Bläääääääää för att tjata på morgonen att NU måste man kliva upp.
Bläääääääää för att tjata att NU måste du pallra dig iväg.

Undras hur hennes rutiner skulle se ut om jag helt enkelt lämnade över ansvaret på henne? Jajaja, jag vet att det skulle jag aldrig göra...Jag älskar henne för mycket och tjatet är helt enkelt mitt sätt att få henne att fixa vardagen.

Förlåt älskade unge för att jag tjatar men jag älskar dig - det är ju därför ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar