fredag 9 september 2011

Förrådsrensning


Jag har hotat mina samlande barn att den dag de flyttar så får de ta med sig ALLA lådor de sparat med skräp.

Hursom så ramlade min haka ner i golvet igår kväll när min dotter säger - Mamma, kan vi inte rensa lite i förrådet?  Sagt och gjort så begav vi oss ner i källaren och började bära ut lådor. Jag hade inget större hopp att det skulle bli något annat än "a walk down memory lane".

Men tji fick jag! Hon rensade och kastade hejvilt. En del sparades i lådor och placerades i förrådet igen och en del ska S få. Men MYCKET blev kastat.

Nu blev det inte bara hennes lådor som gicks igenom utan även mina. I en del av lådorna låg grejer som barnen kommit hem med från skola och dagis. Dottern skrattade och tyckte att det mesta var väldigt fula saker och frågade om jag verkligen talat sanning när jag sagt -Tack och -Å, va fin, när jag fick dem.!?

Mitt svar blev - Njaeä. Dottern svarar - Men varför slängde du inte bara skiten när vi inte såg? Det kommer jag att göra med mina barn när de kommer hem med skräp. 

Jajaja, du ska få se hur det känns i mammahjärtat när man ska kasta något ens barn gjort...

Kuligaste grejen vi hittade och som bara måste testas idag är min mammas gamla elektriskt uppvärmda hårrullar!! "Carmen Curlers De Luxe" - Hur fränt som helst - hoppas bara att den funkar. Jamen då vet ni vad jag ska ha för mig idag. 

OM jag skulle se ut som ett kalhygge fläckvis på huvudet efter testet kan ni väl bara vissla och prata om vädret när vi ses?!


2 kommentarer:

  1. Ha ha ha ... jag ser framför mig , när du har trasslat i hop dom där rullarna i skallen.
    Du får inte ut dom ,och i paniken så tar du till saxen och klipper lös dom .
    Så blir det frissan nästa ;))))

    SvaraRadera
  2. Håller med Eva om att det är den bilden som dyker upp i huvudet.....:))

    SvaraRadera