söndag 11 september 2011

Taktsinne


Igår kom jag på mig själv med något underligt.

Jag var ute och gick min dagliga promenad när jag upptäckte det. Vanligtvis när jag går så lyssnar jag på radio - oftast P3 eftersom det är min favoritkanal. Hursom så verkar det som om att jag gärna vill gå i takt till musiken som spelas. Problemet är ju dock som så att inte all musik "passar min takt". En långsam låt kan man ju gå i "dubbeltakt" men  andra låtar är alldeles för snabba eller liiiiiiite för långsamma.

Döm om min förvåning när jag upptäcker att jag gick som om jag gick på månen typ. I slowmotion. På ett ben ståendes konstigt länge innan jag satte ner andra foten i marken eftersom jag "inväntade nästa takt!...

Jag måste se ut som en pantomimwannabe på mina promenader....Nåja, nått ska väl folk på peka och skratta åt i den gråa hösten.  

Men jag LOVAR att jag kommer att tänka på det idag när jag går ut..

1 kommentar: