måndag 26 september 2011

Förkylningstider



Jaha, då hade höstens förkylning knackat på dörren..

Men vem ska tycka synd om mig? Barnen tjafsade imorse och dottern sa till sin storebror- Varför kan du aldrig göra något för mig? Hmmmmm... han har då gjort en massa för mig. gett mig merarbete och ett antal gråa hår!!!

Det är piss att vara vuxen och sjuk. Man måste ju ändå tvätta, städa, laga mat, och påminna tonåringarna om allt mellan himmel och jord. 

Undras om jag ska strejka idag? Kanske att de kan fixa det praktiska och pyssla om mig? Men det kommer antagligen att bli lika bra som ett hål i huvet!

Får antagligen göra som min kamrat Ella säger " Skaffa dig en lillebror som kan göra kuckelimuckmedicin åt dig". TACK söta för det tipset!

Måste googla för att se var en sådan kan införskaffas. Alternativt kanske någon har en lillebror till övers?

PROSIT på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar