torsdag 29 september 2011

Stackars liten...



En del är det synd om..


...medan det är JÄTTEsynd om andra.

Senaste tiden har det varit både det ena och andra inbokat på helgerna, inget som barnen har suckat över utan sett som något självklart att vara med på. 

När sonen häromkvällen sa  - Jag ska på fest på lördagkväll mamma. svarade jag 
- Nä, det går inte för vi ska på morfars 80års kalas.

-MEN HELVETE! Blev hans uttryck. - är det inte dop eller begravning så är det kalas. Är det inte någon som ska gifta sig oxå så nästa helg oxå blir förstörd?!

Men älskade unge, tror du att folk döper sig, dör eller fyller år för att vara taskig mot dig? Jag är ledsen sötnos men så stor påverkan har du inte på släkt och vänner att de planerar sitt liv eller död  efter din kalender.

Där någonstans insåg jag att han skämtade med mig ...undras vem han ärvt sin sjuka humor av?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar