onsdag 28 september 2011

Dårhus



Jag bor i ett dårhus med två andra intagna..


När man minst anar det brakar det lös på vår låsta avdelning. Igår flög skor, mobiler, tvättpåsar, tvättmedel och en mobil genom luften. Samtidigt användes så höga röster att det antagligen hördes ända till riksgränsen. Dörrar och väggar fick rejäla sparkar under tiden som höga C ljöd över nejderna.

Vilken tur att det finns hörlurar! Hög musik i öronen utestänger en del av galenskaperna som försiggår.

Jag måste skaffa mig en större muskelmassa, starkare röst eller en ängels tålamod. Ett sk "panicroom"  kanske skulle vara något för den gamla tonårsmamman? Sätta ut de små liven på blocket?

"Im too old for this shit"

Men långtråkigt blir det aldrig - det kan jag lova!!

PUSS till mina urjobbiga men underbara tonåringar !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar