fredag 30 september 2011

Farväl facebook



Jippi - jag är fri!!!!!


Jag har idag efter att funderat fram och tillbaka avslutat mitt facebookkonto. Duktiga duktiga mig!!!

Nu har jag har iofs öppnat ett googlepluss.Det ska bli spännande att se om de klarar av att hålla det till en ren och skär community och inte får hybris och ska ändra och krångla till saker. För då...avslutar jag det med!!

Med andra ord så kommer jag att slippa:


  • ha dåligt samvete för den förb... farmen
  • läsa vad alla lyssnar på för musik eller gillar.
  • läsa hurtiga snuttiga statusar som får en att undra om det verkligen är sant..
  • tillbringa tid framför laptopen.
  • alla ointressanta platser som folk "checkar" in på
  • vet vem som blir "vän" med vem
  • bli irriterad på facebooks åndringar
  • bli inbjuden till an massa evenemang som skapats för att annonsörer ska komma över min mailadress
Jag lovar att jag är intresserad av mina nära vänner men faktiskt inte varenda steg de tar - jag har svårt att tro att de tycker något annat om mig.


Så nu väntar en ny framtid med förhoppningsvis ett roligare liv IRL. 

3 kommentarer:

  1. Heja dej =)

    Du får uppdatera hur det går med google + och alla dess cirklar.

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig, har blivit facebooktrött jag med...

    SvaraRadera
  3. Jag saknar dig iaf på facebook och gillade dina statusuppdateringar och kommentarer!! Lix.. Dåligt samvete över farmen behöver du inte ha, jag har avslutat den även fast jag är kvar på fejjan.. Det var en sten som lättade..;o) Nu får jag dock se till att läsa din blogg lite mer frekvent så att jag håller mig uppdaterad över vad du har för dig!!

    SvaraRadera