söndag 25 september 2011

Att välja rätt



Fasen vad det kan vara tungt att vara människa ibland.


Acceptans är inte min starkaste sida men gudarna ska veta att jag övar! Att grunna genom sömnlösa nätter,vrida och vända på tankegångar som i slutändan ger nada är slöseri . Ändå gör jag det!  

Visst ska man fundera och kritisera men att grubbla ihjäl sig på saker som man inte kan styra tar alldeles för mycket kraft för att det ska  vara försvarbart...men som sagt lik förbaskat...

Kan man göra ctrl alt delete på sin egen hjärna? Det vore fantastiskt om hjärnan var som en dator. Min papperskorg skulle bli smockfull snabbt som attan men då kan man bara klicka på "töm papperskorgen" så vips är det borta. 

Jag har lovat mig själv att i natt SKA jag sova och tänka på goda och vackra saker ända tills John Blund kommer för att säga  -Sov Gott!

1 kommentar:

  1. Du har så rätt så....men det är sååå tillfredställande när man kommer till slutet på problemet och det bara dunstar bort....men där finns mycket skräp att deleta....

    SvaraRadera