lördag 3 september 2011

Vänta och vänta



Inget är som väntans tider sägs det..


men fyyy så tråkigt. Jag tror dessutom att jag är väldigt dålig på det. Jag vill bara ha NU och GENAST!!!

Att vänta på att nagellacket ska torka - 9 gånger av 10 hinner jag kladda på det innan det är torrt.
Att vänta på bussen när det är vinter - skitirriterande, skitkallt  och ännu värre blir det  om det dessutom står någon äldre dam som har dränkt sig i parfym som luktar myggmedel i samma kur.
Att vänta på att vattenkokaren ska bli klar - men man kan dricka ljummet kaffe oxå.
Att vänta i en kö - tänk vad många omständiga människor det finns.
Att vänta på viktig post - jag tror att brevbäraren känner det på sig och sekar i enkom.
Att vänta på jultomten har jag gjort klart.
Att vänta på att snabbmakaronerna ska koka klart tar minst en kvart.
Att vänta på att toan blir ledig i mitt hem kan ta flera år.

Nu har jag börjat vänta på sommaren......jag måste skaffa en hobby!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar