lördag 20 augusti 2011

Skolstart


Får man som mamma säga att man tycker det är skönt att skolorna startar snart?

Vare sig man får uttrycka det eller inte så....LÄNGTAR JAG!!! Måndag morgon välkomnar jag med öppna armar. Visst har sommaren med min små änglar  varit härlig men, årets sommarlov har varit  liiiiite väl långt i år? 

Ordning och reda - äntligen! Inga tonåringar som har kompisar hela nätterna. Inga manliga basröster som vrålar och brölar när de spelar fifa. Inga fnittriga fjortisar som pratar högt och hela tiden! Ingen näringsriktig lunch som måste fixas och sedan diskas bort. 

Jag får en aning lugn och ro på dagtid i min ensamhet. Morgnarna med frukost och sen - Ha en bra dag! Mindre tid för den gamla mamman med hormonstinna tonåringar torde betyda mindre tjafs och bråk? Kvällstider som inte befinner sig på nästa dygns morgon kommer att bli fantastiskt. 

 Hej då öronproppar och välkommen efterlängtade nattro!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar