fredag 12 augusti 2011

Fredagsfunderingar



I morse vaknade jag med en dundrande huvudvärk - bruka betyda förkylning på G.. 


Hursom så kände jag mig en aning ynklig och ensam så jag kröp ner i min dotters säng för att mysa med henne. Hennes första fråga när hon vaknade till var - Varför mamma??. För att jag vill och kan svarade jag. Nu ligger hennes rum till så att solen mer eller mindre alltid ligger på hennes fönster så det blev för varmt .

Nåja, jag går upp till min lilla Brad Pitt lookalike ( enligt honom själv) och myser i hans svala rum. 

När jag kryper ner i sängen med honom så blir det så tydligt IGEN vad stora barnen blivit. Han brukade ligga i min famn och sova men nu är han alldeles för stor ju!! När jag lägger armarna om honom så är det en vuxen jag kramar....suck...vart tog åren vägen??

När jag myser som mest så ringer telefonen - lika bra att ta itu med dagen och försöka ignorera min huvudvärk. Tvättstugan nästa...Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar