måndag 1 augusti 2011

Tjatkärring



Jag erkänner! Jag är en tjatkärring!


Men hur skulle jag kunna vara något annat med en tonåring i huset som tror att hon får och kan göra vad som helst som faller henne in....Jag kommer att få struma eller någon annan sjukdom som är placerad i halsregionen efter allt tjat. Oftast är det samma ord som jag får upprepa var tredje sekund. Ordet är :  NEJ! 

Igår så effektiviserade jag mitt tjat och delar härmed med mig av följande tips. 

Ta ett stycke A4 papper samt en TJOCK spritpenna.

Skriv NEJ med stora versaler över A4papperet.


Nu kan man välja att tejpa fast papperet i sin panna ( med texten utåt förstås) eller som jag, hålla upp papperet så att tonåringen kan läsa när man får en fråga där ett nej är befogat. På så vis kanske man har rösten kvar om några år när de små liven behagar flytta ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar