fredag 26 augusti 2011

Bakterienoja??




Jag är inte så snål - tror jag i alla fall.. 

Nu i återanvändandets tid  så gör jag det som går för att spara på moder jord och har inget emot att handla på loppis eller myrorna. Dock INTE madrasser! Jag delar gärna med mig och lånar ut grejer om jag kan. Däremot finns det ju sånt i alla fall jag Ogärna lånar ut..

Tandborsten är ett bra exempel på sånt, det vore som att låna/låna ut en använd portionssnus. YIACK. Har även en liten motvilja att låna/låna ut smink. Hur länge har den här mascaran legat och grott sen din förra ögoninfektion?? 

Att dricka ur andras använda glas är även det något som står mig emot. Jag vet inte varför och det konstiga är ju att jag äter lösgodis. Finns det något mer ohygieniskt och bakteriefyllt?? Oj nu kom jag visst in på ett nytt spår. Hygien..

Blåstorkare på offentliga toaletter tokvägrar jag att nyttja. Någonstans i bakhuvudet ligger en information om att det finns MÄNGDER med äckligt i dem. Vad eller hur mycket vet jag inte exakt. Torkar av mig på kläderna istället, vilket innebär att jag kan ses vandra runt med något blött på tröjan. Better safe than sorry.

Mjukglass -  Så  gott men gjord i äckliga dåligt rengjorda maskiner som sköts av finniga sommarjobbare som inte tvättar sina läbbiga fingrar efter pinkeriet. Det tar verkligen emot!

Ledstänger!! Behöver jag förklara???

Flingsalt i små fjantiga skålar - vilket ärkepucko kom på den idiotsäkra bakteriehärden? Äckliga fingrar och hostgrejs som landar och gosar in sig..

Hua, vid närmare eftertanke så var det ett tag sen jag rengjorde tangentbordet.. See ya!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar