onsdag 24 augusti 2011

Fluginvasion

Nu är det höst!


Med det kommer alltid två saker som ett brev på posten.  Förkylningar och äckliga småflugor som är närgångna .

I och med det ska det idag utrotas i mitt hem. Storstädning  och skålar med vinäger och en droppe diskmedel. Eller ska man kanske använda sig av fotogen och en tändsticka?

Var kommer de ifrån? Jag har ingen frukt framme men de kommer alltid den här tiden på året! Äckliga är dem och jag har ingen lust att ha dem inneboende alldeles gratis.

Om jag tvingar upp dem tidigt på morgonen och tjatar om att de ska städa och lägga sig i tid om kvällarna kanske de flyttar och bor någon annanstans typ varannan vecka? Undrar var flugmamman och flugpappan bor.. Antagligen bor även dem i mitt hem och snyltar .... Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar