tisdag 26 april 2011

Träningsnarkomani

Jag har en väldigt aktiv son.

Han går innebandygymnasium och är även licensierad i ett a-lag och tränar/spelar med dem. Träningar och matcher varvas med löpträning och gymbesök - att han orkar?!  En sak vet jag i alla fall, han har inte ärvt det av vare sig sin mamma eller pappa... Jag får aldrig ett toksug av att bege mig ut och springa - varför skulle jag? Tacka vet jag promenader i normalt tempo!

Det jag inte får ihop är att han är en kille som verkar ha hur mycket ork som helst att träna och vara fysikt aktiv  men när det gäller att röja på sitt rum har plötsligt all ork försvunnit?! Jag grunnade häromdagen om jag skulle gömma en innebandyboll i snöhögen på gården för att få honom att skotta ut den..

Kanske man skulle göra "hemmasysslorna" mer träningsinriktade?  En klubba i tvättstugan så han kan skjuta in smutstvätten i maskinen? Lägga innebandybollar i diskhon bland disken så att han måste diska sig fram till dem? Utmana honom i att springa till affären och handla - den som kommer sist får betala? Byta ut dammsugarröret till en innebandyklubba??

Nåja, jag ska inte klaga för nyss stack han iväg för att fixa sommarjobb, undrar om han tänkt börja betala för mat och uppehälle framöver? Jag är tveksam...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar