söndag 24 april 2011

Superhjältefunderingar

Underbara dagar!!

Den bästa antidepressiva medicinen måste vara solen!! Själen blir lycklig och ingenting känns omöjligt. Jag hoppas verkligen att ni haft tillfälle att njuta av den ljuvliga solen.

Igår kväll zappade jag mellan de fem kanaler jag har och hamnade mitt i en Supermanfilm. Jag är väl inget stort fan av superhjältar men måste jag välja en så blir det spindelmannen - speciellt om jag ska läsa ett seriemagasin. Hursom så undrar jag följande: Är Lois Lane blind?  Anledningen till min undran är den att hon inte känner igen Clark Kent utan glasögon. Mycket konstigt måste jag säga. Jag menar så extremt avancerad förklädnad har inte stålmannen direkt.

Det finns däremot andra som har en aning bättre maskeradutstyrslar på sig:

  • Batman, att han och Bruce Wayne är samma kille är inte jättelätt att se eftersom han har en gummidräkt över hela kroppen. Hans röst blir även en annan när han trängt in sig i kostymen.
  • Spindelmannen är oxå rätt klurig att känna igen som Peter Parker.
  • Christopher Walker är även han en kille med förkärlek till tighta trikåer och kallas då för Fantomen.

Min slutsats blir följande : Ja , Lois Lane måste vara blind med tanke på att ett par fula glajjer och en trikå kollrar bort henne totalt.

Det var dagens djupa fundering...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar