lördag 16 april 2011

Påsk

Nu är det dax igen.

Påsklovet har börjat och i och med det, den ständiga frågan - Vad ska du göra i påsk?  Samma fråga får man till  jul, sportlov, nyår,semestern,1:a maj, midsommar och andra storhelger. Mitt svar blir som vanligt - inte ett skit!!

Tolka nu inte mitt svar som något negativt, jag trivs rätt bra med att bara vara nu och behöver inte åka bort för att må gott. Iofs skulle väl en resa till varmare klimat var helt ok men om inte börsen tillåter det ( och det gör den inte) så kan jag njuta hemma.

Jag funderar dock på om jag ska dryga ut hushållskassan och karramellskålen med att knacka dörr. På med ett huckle och en kaffepanna i handen. Det borde väl generera i alla få något litet tillskott..??

Jag hoppas (som alla påsklovsfirare)  på soliga dagar så att man kan vistat utomhus. Och ett glas vin kan vara lika gott hemma i solen som på en strand i Asien.

GLAD PÅSK på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar