torsdag 7 april 2011

Korkade uppdateringar...

Tack gode Gud att jag har en bunt roliga vänner på facebook!
Men mellan varven dyker det upp korkade statusuppdateringar som man uppmanas att kopiera. Ett exempel:

♥ ♥ ♥ Om du är förälder till de finaste barnen på jorden, så kopiera denna status, och låt oss på detta sätte ge våra barn det erkännande de förtjänar! Jag älskar mina barn ♥ Dom är kanske inte perfekta, och har garanterat sina fel. Men dom är mina för alltid, och jag älskar dom villkorslöst! ♥ ♥ ♥

Kalla mig en surkärring men jag bara VÄGRAR kopiera såna otroligt dumma statusar. Att det dessutom ofta innehåller ett gäng hjärtan får min puls att öka till en begynnande hjärtinfarkt. Jag utgår ifrån att ALLA med en hjärna älskar sina barn,sin mamma, sin pappa, sina syskon, bryr sig om cancerpatienter, saknar någon i himlen, känner någon med en "osynlig" sjukdom eller är allmänt medmänsklig,.Jag behöver inte kopiera en status för att uttrycka det - jag kan stava alldeles själv!!

Behöver jag berätta att jag inte heller deltar i "lekar" på Fb där färger eller alkohol på min status ska få "killarna" att bli lurade..så tråkig är jag. Skickade för övrigt tillbaka ett kedjebrev som kom i brevlådan igår - märker ett mönster.  Gaaaaah, jag håller på att bli som min pappa!!!! 

Såja....nu känns det bättre ..=) 

 

1 kommentar:

  1. Helt rätt Anna...men det är himla lätt att hänga med bara för att "vara snäll" med den som skickat. Jag ska nog sluta med det...du tycks ha mycket roligare med att vara en surkärring så jag ska nog bli en sån själv.....:))

    SvaraRadera