tisdag 19 april 2011

Jag sticker ut näsan..


Efter det här inlägget kommer jag antagligen att få fler ovänner...

Alkisarna på vasaplan får mig att se rött!!  Att de bråkar och stökar, tar ALLA bänkplatser i anspråk så att gamla och sjuka inte har någonstans att sitta när de väntar på bussen gör mig TOKIG!!  Tappar man allt hyfs och vett som alkis??? Antagligen intar de annat oxå....

Häromdagen när jag  väntade på ett möte så satte jag mig i solen eftersom jag var ute i god tid och strax intill började alkisarna samlas för dagen. SUCK.

Varenda människa som passerade fick frågan " Har du en cigg?" - även en skolklass med elever i 13 - 14 årsåldern. Även jag fick frågan vrålad till mig eftersom de antagligen inte orkade lyfta arslet och komma fram... gissa om jag ens orkade svara?! Men OM jag nu har cigg så inte fasen skulle jag ge dem till dig - köp dina egna!!!  Till slut var det två unga killar som under mer eller minder tvång bjöd på en. En aggressiv påtänd/drängfull människa som inte kan ta ett nej gjorde sitt...

Efter en stund kommer ett par, höga som talltoppar och med en hund i koppel!!! En inte alltför dresserad labrador som såg en aning nervös ut...Jag klappade den inte om jag uttrycker mig i klarspråk..

Jag anser att alla har ett människovärde och tycker att det är en tragedi för de själva och deras anhöriga men att de översvämmar centrala stans parker och sittplatser tycker jag INTE är ok!!! Men var ska de hålla till - jag vet inte men kommunen måste göra en insats framförallt för alkisarnas skull...Såja, nu var det sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar