fredag 1 april 2011

Kommuner


Satte mig en aning uttråkad och på dåligt il vid datorn och hamnade av en händelse på en sida med kommunslogans.

Det finns en hel del kommunslogans i vårat avlånga land Sverige. Några av dem är mer genomtänkta än andra, medan andra ja....läs själv och begrunda.

Vallentuna - var femte invånare är en häst
Fagersta - Här får du livstid
Arvika - kommunen med stake
Köping - kommunen mitt emellan New York och Peking
Falköping - Sveriges kotätaste kommun
Hässleholm - nära till allt, långt ifrån dyrt
Pajala - Här kan man få vara ifred
Vingåker - En promille kan inte ha fel!

Ingen av  ovanstående slogans får mig att springa på konsum, fråga efter  bananlådor och flytta!!!
MEN , jag fick mig ett gott skratt och det är inte fy skam en dag som denna..

1 kommentar:

  1. Men hallå!
    Åsele - Dit vägarna bär ?! :P "bär" bärplockarna... u get it? ;D

    SvaraRadera