fredag 8 april 2011

Nöden har ingen lag.


Jag bor som jag tidigare sagt i ett ruckel. Dessutom är det lyhört, ingen balkong och inte speciellt stort. Fönsterna är tusen år gammal, flera av dem är trasiga och kommer att ramla ut vilken minut som helst. Barnen har var sitt rum medan jag sover i vardagsrummet. Det funkar, men inte var det så man hade tänkt sig att man skulle bo när man blev 40. Dessutom har vi bara en toalett/dusch. Börjar mer och mer fundera på en flytt..

Hursom så måste man hålla lite koll på när dottern ska låsa in sig på toaletten - hon kan stanna hur länge som helst där inne. Därför bör man göra sina behov INNAN hon stänger in sig där.

Igårkväll så gick sonen in på toaletten och hämtade tandborste , kom sedan ut och satte sig i soffan och borstade sina tänder. Under tiden kommer dottern på att hon nog ska duscha varpå hon låser in sig på toan. Tänderna blev färdigborstade i köket MEN han hade ett annat behov att uträtta oxå...

Om man ska vänta på att dottern ska bli klar i duschen kan man få vänta tills det börjar växa mossa på en.. Sonen får mer o mer panik - Jag måste få komma in nu!! Skrek han och bankade på toadörren.. Tills slut så hoppar han i skorna och springer ut på gården, runt husknuten och uträttar sitt behov. Med tanke på att det inte var första gången det hände ska det bli spännande att se om det växer upp någon speciell blomma efter hans speciella vattning   Men ,nöden har ingen lag!

1 kommentar:

  1. Välbesökt hörn du har :) Lär snart växa upp ett nytt hus med många toaletter precis just där tror jag :)

    SvaraRadera