fredag 18 november 2011

Strålande jul





Jag funderar starkt på att bojkotta julen.


Den största anledningen till det är att barnen ska fira med sin pappa i år. Visst är det trevligt att träffa släkten , äta god mat och umgås. Det vill och ska jag göra men efter att sista tuggan av julskinkan slunkit ner så är jag nog nöjd med julfirande.

Planen är att efter det åka hem, inta soffan iförd onepiece, en skål lakrits och lite vin. Självvald ensamhet är banne mig inte dumt. Hursom så är det mer eller mindre en vanlig helg i mina ögon.

Nu gäller det bara att få släkten att förstå och godta min plan.

Julpyntningen här hemma blir mindre och mindre för varje år som går. Det ska bli intressant att se hur många tomtar jag plockar fram i år. Julgranen ska jag försöka avskaffa - barnen får avgöra , men känner jag dem rätt så bryr de sig föga om det.

Jag hoppas att inte jultomten läser det här så jag blir helt  utan paket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar