lördag 19 november 2011

Ljusfestival



Igår var det ljusfestival på stan.


För att få lite trevligt sällskap på promenaden så tvingade jag med min härliga dotter.Hon hade föredragit att hänga med sina kompisar istället men ICKE!  Jag älskar att umgås med henne men det är inte riktigt besvarat. Speciellt inte när mamman går med en kamera på magen och en karta över installationernas placering i handen. Hon väste att jag fick kolla in kartan när ingen i hennes ålder var i närheten. Vilket iofs inte var så svårt. Enligt henne så var det mest gamlingar i min ålder där!?  

Om det handlar om mitt totalt värdelösa lokalsinne eller något annat men...vi såg typ 4 installationer. Jag trodde i mitt enfald att det skulle vara lika upplyst som Disneyworld Fl dottern upplyste mig dock om att vi inte var i USA utan i vår hemstad Umeå.

Efter en timme gav vi upp ,köpte var sin påse karra och gick hemåt. På vägen mötte vi kvällens fränaste ljusinstallation!! En bekant som var ute på prommis med sin hund. Han hade ett tokfränt halsband som blinkade i regnbågens färger. TACK Kia för den upplevelsen - kanske något för dig att tänka på inför kulturåret 2014. Du och hunden kan bli en installation på rådhustorget!! Jag lovar att det blir succe!!

Hursom så lovade jag dyrt och heligt att aldrig mer tvinga med min dotter på sådant igen  - och i ärlighetens namn så var det nog sista gången för hennes mamma med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar