måndag 28 november 2011

Adventsplock





Nu är det färdigpyntat!


Jag bar ner två jullådor från vinden och satte igång. Slutresultatet blev : en julstjärna och två adventsstakar. Bytte ut duken i köket och sen  Thats it! Byte av gardiner blir det inget av.

Längre fram blir det väl några småtomtar..kanske. Har verkligen ingen julstämning över huvudtaget och sen ska ju skiten plockas bort snart igen. 

Med två stora barn och en extrem bekvämlighet när det gäller hemmet får sina konsekvenser. Inga levande blommor och så lite "bjäfs" som möjligt. Fast iofs så ska jag vara blomvakt i två veckor och har två av dem blommorna i min vård så lite ombonat är det allt nu.

Jag är en riktig tråkmåns - ska det fortsätta på det här sättet så har jag snart bara en soffa, en tv och en säng i mitt hem. Men tänk vad lättstädat det skulle bli då! Inget ont som inte för något gott med sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar