torsdag 24 november 2011

Hemhjälp



Ibland är jag så trött på att vara singel.


Ska det fixas med något så är det JAG som ska göra det. Matlagning, tvätt, disk och städning - JAG. Bära tunga matkassar - JAG. Betala räkningar och ha kontakt med olika myndigheter - JAG. Alla praktiska göranden i ett hem - JAG. 

Fasen vad skönt det skulle vara om man kunde hjälpas åt. Dessutom är det roligare att städa och fixa om man är två. Tänk om någon annan än JAG kunde hämta adventslådan på vinden och mecka upp en julstjärna. Att slippa kolla adventsstaken och köpa nya lampor till den är blott en dröm. 

Att borra upp hyllor, dra kablar och möblera sköts av ingen annan än JAG. När man känner att orken är slut  och allt bara känns tokjobbigt vore det skönt med någon som sa - VI ordnar det här tillsammans, orkar inte du så orkar jag! 

Att komma hem och någon annan har fixat middagen och dessutom tar hand om disken skulle vara himmelriket! Att se att den proppfulla tvättkorgen är tom och alla kläder hänger  nytvättat på tork är en utopi.


Men å andra sidan får jag ha det som jag vill - ingen som lägger sig i och har en annan åsikt.  Vad gnäller jag för egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar