tisdag 22 november 2011

Julpolisen talar ut





HALLÅ det är inte advent än!!!!


Jag har senaste veckan upptäckt att det börjat dyka upp adventsstakar, julstjärnor och julgardiner i fönsterna. Det är inte ok!!  1:a advent är inte här än - det är fyra dagar kvar! 

Det jag noterat är att det verkar vara den äldre befolkningen i stan som redan börjat med pyntningen. Det tycker jag gör saken ännu värre. De om någon borde väl känna till traditionerna?? Eller kan det vara så att de bara får städhjälp en gång i månaden och därför passar på att be om att få sina julattiraljer framplockade redan nu? 

Adventspyntningen till 1:a advent är ok , men INTE tomtar! De plockas fram en vecka före jul. Jag brukar hinna bli spyless på julen strax efter nyår så jag fattar inte hur man står ut med "blinget" om man börjar redan nu. Fast har man inget liv så kanske man måste fylla det med något och då är ju julpyntning ett bättre alternativ än att tex se dåliga såpor på tv eller slåss på stan.

Jag håller på att förhandla om att slippa julgran i år - den ena ungen är på mitt lag men den andra går det trögare med. Måste nog försöka mig på en muta eller två för att vinna över henne.

Nåja var och en måste ju få göra som den vill men jag LOVAR OCH SVÄR att i mitt hem kommer inget pynt fram innan söndag!! Dessutom kan jag lova att skiten kommer att vara undanstoppad i förrådet i god tid innan tjugonda Knut. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar