måndag 28 februari 2011

Stadsbesök


Idag har jag klippt mig. 
Jag har inte klippt mig hos en riktig frisör på en riktig salong sedan i somras så det var på tiden. Hursom så fick jag  tvärpanik och steppade in till en drop-in frisör bara sådär. Än en gång fick jag höra - Åh ,vilket tjockt hår du har, lyckliga du!  Mitt svar blev som alltid -Hur kul på en skala är det att ha en STOR vintermössa på skallen året om? 

 Resultatet blev bra, bort med en massa hår, tunnat ut massor så nu är det mer som att ha en fodrad keps på sig. Min egenhändiga luggklippning imponerade inte direkt, men hon sa att hon sett värre. Det hoppas jag eftersom jag visat mig offentligt med min sneda självkomponerade lugg. Fast å andra sidan, noga då!?

På väg från frisören blev jag stoppad av en förståndshandikappad ( tror att det är det politiskt rätta ordet) ung tjej. Hon frågade vad jag hette och jag svarade vänligt - Anna. Hon kollade in mig lite extra en kort stund sen sa hon  - Nä, då tog jag fel, trodde du var någon annan. Jag kan slå mig i backen på att hon misstog mig för  Cindy (Crawford), Helena (Christensen) eller Claudia (Shiffer). 

Det kanske ska nämnas i sammanhanget att tjejen som stoppade mig hade rätt så stark styrka på sina glasögon och kisade mot solen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar