torsdag 17 februari 2011

On eller OFF


Det är konstigt hur jag fungerar... Antingen är det PÅ eller AV, inget mellanting. Inga halvmessyrer utan all in bara!!

Jag har varit hos min sjukgymnast idag på återbesök. En fantastisk kvinna som gett mig så otroligt många kloka råd och tips. Vi har även vid ett tillfälle  gjort sjukgymnastik i telefonen, hon lugn och saklig medan jag bölade och skrek.Vi har jobbat stenhårt med mindfulness och att med kroppens hjälp styra mina tankar/lura hjärnan som har en förmåga att leva ett eget liv. Självklart har jag jobbat med det - så mycket så hjärnan kokat. Som vanligt - allt eller inget.

Träning är det ett bra tag sen jag ägnade mig åt, men då....ojojoj. En timmes promenad varje morgon - inte konstigt att jag tröttnade. Varför kan jag inte göra sådär lagom?? Nu får blotta tanken på träning mig att få mjälttugg..

Från tanke till handling när det gäller klippning tog ca: 5 min häromkvällen. Hipps vips hade jag lugg!!

Att fundera på om köksmöblerna kanske ska målas om är inte lönt - de är ommålade innan jag hunnit tänka klart. Fort var det gjort!

Har i dag efter mötet med den fantastiska sjukgymnasten bestämt (för mitt eget bästa) att låta var sak ha sin tid och vara nöjd med det. Inte rusa iväg och senare upptäcka att det inte blev så bra till slut. Tid till eftertanke ger nog mest resultat i slutändan.

Hädanefter ska jag ägna mig åt halvmessyrer...=)


2 kommentarer:

  1. Haha dvs. en vanlig människas all in ;-)

    SvaraRadera
  2. Japp lagom ÄR bäst...men svårt att genomföra...lycka till :)

    SvaraRadera