söndag 20 februari 2011

Avprogrammering


Finns det någon räddning för mänskligheten?

Anledningen till min existentiella fråga är att Melodifestivalen och Big Brother har idag de största platserna på tidningarnas webbsidor. Men vem bryr sig??? Inte jag i allafall. Självklart ska inte alla nyheter och uppdateringar handla om död och elände men allvarligt, hur många bryr sig om vem som vinner Big Brother?? Varför är det så få "goda" nyheter, nyheter om människor som gör gott ??

Min slutsats blir tyvärr den att jag tror att "skit" säljer. Mobbade barn, bortskämda snorungar, sexidkande drängfulla ungdomar, dissning av sånginsatser och elaka löpsedlar är nog vår tids största "drogberoende".

Jag försöker inte låta  som världens frälsare eller att jag  är ägare av det godaste hjärtat. Jag kan inte heller  låta bli att läsa eller se tex. dansbanan i Täfteå och mellan varven nöjessidorna på aftonbladet. Måste kanske gå på avvänjning...

Tror att en månad i värmen i något Asiatisk land skulle hjälpa mig att komma ifrån det mesta i mediaväg. Känner ni att ni vill sponsra mitt tillfrisknande hör bara av er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar