onsdag 23 februari 2011

Tråkigt måste.

Häromdagen var jag och storhandlade. Eftersom jag är innehavare av körkort men inte av någon bil så hade jag lyxen att få åka med mina fina vänner M och M i deras fina bil och handla häromdagen. (Jag har snuskigt nära till en mataffär men priserna där är oxå snuskigt dyra.)

Hursom så fick jag en hel del matnyttigt inhandlat som kan vara bra att hitta i frysen framöver. Att handla är absolut inte ett av mina favoritsysselsättningar. Varför? Ja, det kostar pengar, det innebär köande, trängas med en massa andra människor men framfärallt är det så tråååååååkigt!!!  Det är mycket trevligare att sitta på en solig strand och dricka öl.

Men i allafall, det som slog mig där bland hyllor,falukorv och mjölk var att en del par inte verkar alltför lyckliga i sina relationer. Om man nu inte kan enas om ett frukostbröd, varför inte köpa två? Vill den ena väldigt gärna ha jordgubbssmak på filet och den andra vanlig filmjölk - men köp en av varje då!!  Om man nu inte ens kan låta bli att bråka när man är bland folk och handlar och inte ens kan enas om vilket hårdbröd som ska inhandlas vad kan man då enas om??  Hur gör de när de ska välja semesterort, skola/förskola till barnen, uppfostran eller val av boende?  Tack vare mina otroligt djuplodade insikter så fortsätter jag att vara singel och behöver inte kompromissa med någon om vilket dasspapper som ska inhandlas!

Men å andra sidan vad vet jag, mataffärer kanske lockar fram de sämsta ur dem? Jag vet i allafall vilken situation som gör mig till en riktig surkärring och det är i trafiken. Så fort jag hamnar bakom ratten i en bil så är jag domare och arkebusör för alla andra medtrafikanter!! 

 Med facit i hand så är det nog så bra att jag inte äger något fordon - förutom min gamla rostiga cykel...

1 kommentar:

  1. Puh....tack och lov....gångtrafikant i Umeå och du i en bil......nä ALDRIG i livet.....;)

    SvaraRadera