fredag 25 februari 2011

Livskvalite


Vissa saker i livet är bara ett måste för att man ska överleva.
Då tänker jag inte i första hand på mat,sömn,att andas och andra triviala oviktiga saker.

Nä, de livsuppehållande åtgärder jag använder mig av är framförallt SNUS och KAFFE. Gärna samtidigt och ofta om det är möjligt och tillfälle ges. Finns det något godare än att stoppa in en snus under läppen när man har nyborstade tänder?? Känslan går inte beskriva..

Min effektivaste stund på dygnet är definitivt inte morgnarna. Låt mig bara vara, göra mig en kopp kaffe och ta en snus SEN kan vi vara sociala och trevliga. Tro inte att du kan få något vettigt ur mig innan dess, fast å andra sidan, vettiga saker är inte min starkaste sida någon tid på dygnet. Slams och trams är min melodi! 

Att det dessutom är vintertid nu gör att en titt ut genom fönstret kan få mig att skrika och slita mitt hår i ursinne bara av det. Om jag gnager av min högra arm, blir det sommar då tro? Hur i helsicke tänkte våra förfäder som slog ner sina bopålar här? - Nämen här kan vi ju bo, har vi tur så kanske vi inte fryser ihjäl. Våra barn kanske överlever om de har 14 renskinn på sig ÅRET OM. Perfekt! Låååååånga skitkalla vintrar och korta regniga,blåsiga somrar.  Tror banne mig att jag ska sätta in en kontaktannons i Albanien ( det är det varmaste landet i världen enl. google). Får väl dock vänta några år - barnen är nog utflugna då. 

Andra viktiga ( men underordnade kaffe och snus) element i livet är. Melodikrysset på lördagsmorgnar, saltlakrits, sol och värme, Kent, The Simpsons, och naturligtvis böcker.

Nä, en kopp kaffe till och sen fortsätta dagen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar