onsdag 9 februari 2011

Sjukdomar


SHIT va länge sen jag skrev här... Mina tankar och funderingar sista tiden har inte varit av den arten att man skriver ner dem till allmän beskådan. Jag vill ogärna tillbringa närmaste tiden fastknuten i en säng eller sitta i någon kall källare i förhör med en skrivbordslampa riktad mot mitt ansikte.

En sak som jag grunnat på och som faktiskt kan noteras här är hur en del sjukdomar får sina namn.  Det finns ju sjukdomar som döpts efter den som upptäckt dem. Men hur kul är det på en skala?

Några exempel:
Ingrid Gamstorp - Gamstorps syndrom.
Fritz Brenner - Brenners tumör 
Joannes Cassianus Pompe - Pompes disease
Georg Grund - Grunds syndrom

Som alla sjukdomar så är det inget positivt och glatt över det. Det blir inte klackarna i taket , tjo och tjim när man tänker sjukdom.Nä fy, skulle jag vara forskare och hitta nån läbbig sjukdom inte fasen skulle den få mitt namn. Jag skulle kanske döpa den till Stalin, Lenin eller Hitler?? Hemska tanke att mitt namn skulle kunna vara en diagnos som nån stackars söt liten tant  får av sin arroganta husläkare.

Som ni ser så är mina tankar inte alltför jordnära och sansade men skyll er själv om ni läst så här långt för roligare blir det inte idag...

1 kommentar:

  1. Skrattar högt.....än fast jag läste hela vägen till slutet...:)

    SvaraRadera