söndag 1 januari 2012

Pizza



Idag är den dag då vi svenskar äter mest pizzor under året.

Nähä det menar du inte?? Joooo det menar jag!! Tro mig, jag vet det med säkerhet!!

Med tanke på min bostads position i förhållande till närmsta pizzeria kan jag bara intyga att idag har det bakats pizza friskt - hela långa dagen. Det är då en jädra tur att man inte bor i tält i alla fall. I mitt "kvarter" finns det TRE pizzerior som det osar äckelflottpizza om. I ett tält hade det varit svårt att slippa undan de dofterna. Mitt nästa boende ska inte vara i samma fastighet som en pizzeria - där med basta!!

Jag är kanske den enda i Sveriges avlånga land som inte ätit pizza idag (och ingen annan dag heller.) eftersom man inte blir alltför sugen när man har den vidriga doften tillgänglig titt som tätt - och idag har det varit jädrigt tätt!! Jag tror att jag nästa års nyårsdag ska tillbringa dagen i närmaste by som inte har en pizzeria på minst tre mils avstånd!!

DET LUKTAR DÖD I MIN LÄGENHET!!    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar