lördag 31 december 2011

Gott Nytt År på er!!




Herregud vilken stök folk verkar ha.

Handla mat som räcker i hundra år, planera menyer, handla raketer, köpa alkohol, fixa frissan och nyårsstassen, duka fint och glöm för fasen INTE skumpan till tolvslaget!!!

Eftersom familjen på Ök innehåller två tonåringar på årets nyår så kommer den ömma modern att sitta hemma, sippandes på ett glas vin och invänta de små liven som förhoppningsvis kommer hem hela och rena en bit in på det nya året.

Tråkigt?? Inte ett spår!! Jag kommer dessutom inte att fira in det nya året i min ensamhet. Jag kommer att ha en underbar vän hos mig. Hon pratar inte i ett , dricker inte alkohol, är inte så noga med maten, bryr sig föga om vilka kläder jag har på mig eller om jag ser ut som ett råttbo i håret, skiter fullkomligt i seder och bruk,  och ÄLSKAR att mysa i soffan och bli kliad på magen..

.Kan det bli annat än en alldeles underbar nyårsafton?? 

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!

 ps. jag har faktiskt lyxat till det lite med nyårssnask till mig själv och ett nyårsben till den "skäggiga damen"  ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar