söndag 4 december 2011

Köpstöd





Min familj håller ett antal företag igång.


Med andra ord skulle man kunna säga att i finanskrisens tid så är vi hjältar! En del av de saker jag bär hem från mataffären är i sådana mängder att det antagligen täcker upp i alla fall hälften av leverantörernas lager. 


  • Ketchup. Det konstiga är att det är bara en i familjen som nyttjar den och lik förbaskat är den alltid slut.
  • Mjölk. Undras om det skulle löna sig att skaffa ett mindre jordbruk och bli mjölkbonde?
  • Frukt. Påsen hinner knappt landa på hallgolvet innan det bara är skal kvar...
  • Proviva. Egentligen är den bara för mig och jag har sagt det tusen gånger men...
  • Köttbullar. Förtärs av samma person som äter all ketchup.
  • Snus. Två av oss "äter" snus som tio fullvuxna troll.
  • Tops. Hur i helsicke kan det vara så? Det är banne mig en gåta!!
  • Compeedplåster. Vi måste vara en familj med väldigt dåliga skor. Skulle kanske lägga pengarna på det istället?
  • C-vitamin brustabletter. Måste vara för att det är så kul att se hur den "brusar". Dessutom så kan man ju ta två åt gången när man ändå håller på..jo, jag gör oxå så.
  • Toapapper. Men å andra sidan vore det väl konstigt om det inte vore så ,med tanke på allt vi stoppar i oss??

Nåja, förhoppningsvis så läser någon av producenterna till ovanstående varor oss och skickar oss ett tackkort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar